Sunday, February 1, 2015

Herkesin Bilmesi Gereken Hayatınızı Kolaylaştıracak İpuçları



Kendinize ait ufak bir not defteriniz yoksa hemen edinin yanınızda bir
not defteri bulundurun. Çünkü ne kadar güçlü bir hafızanız olsa da gün
sonunda yapmanız gereken şeyleri görmekle hatırlamaya çalışmak çok
ayrı şeyler. Ne zaman aklınıza fikir gelecek bilemezsiniz o yüzden yanınızda
bunları yazabileceğiniz ufak bir defterin olması büyük bir fark bence.



Kendinize ait paranızı koyacağınız bir kumbaranız olsun.
Mesela yukarıdaki kumbarayı ben kullanmadığımız bir kavanozdan yaptım. Tumblr
da görmüştüm oradan esinlendim. Her insanın bence bir köşede birikmiş parası olmalı
ihtiyacınız yoksa hayalinizdeki bir şey için biriktirin mesela ben ilerideki bir gezi için
kumbara yaptım, üzerine amacımı yazdım ki bana ne istediğimi hatırlatsın. Hem köşede
birikmiş paranın bulunması her zaman bir artıdır.



Amaçlarınızı belirleyin. Ufak da olsa istediğiniz şeyleri bir yere
yazıp not alın. Çünkü hiçbir zaman amacı olmayan bir insan kazanamaz. En çok
zorlandığınız anlarda siz ne uğruna çabalıyorsunuz bilmeniz gerekir. Bu hayatınız
boyunca size yardımcı olacak bir şeydir. Amacınızı bir kağıda yazın. Yaptıklarınızı
işaretlemenin mutluluğu da bir başka oluyor. Tek tek zamanla amaçlarınızı tamamlamak
hem size mutluluk hemde başarı verecektir.



Telefonunuzu ve cüzdanınızı yanınızda taşıyın. Telefonunuzla çok vakit
geçirin demek değil bu sadece ne zaman ihtiyacınız olacak bilemezsiniz. Cüzdanınızda ise
kesinlikle bir gözde ihtiyaç parası koyun. 20 TL/50TL artık ne kadar olur ona siz karar
verirsiniz fakat yanınızda bir miktar para bulunması eninde sonunda sizin yararınıza olacaktır.



Kişilerin deneyimlerini paylaştıkları kitapları veya
kişisel gelişim adı altındaki kitapları bol bol okuyun. Herhangi bir insandan gelen
tecrübenin ne kadar faydası var ki bir de hayatında başarılı olmuş insanların tecrübelerini
duymanın ne kadar faydası olur kim bilir. Ben hemen size yukarıdaki kitabı öneriyorum.
Burda uzun uzun anlatmayacağım ama çok güzel herkesin okuması gereken bir kitap bence.



Hobilerinizi bulun, onlara yönelin.
Ben blogumun olmasını burada sizlerle paylaşımda bulunmayı çok seviyorum.
Roman, hikaye tarzı yazılar yazmayı, resim çekmeyi çok seviyorum. Bunun gibi
sizin moralinizi yükselten ya da sadece yapmayı sevdiğiniz şeylere odaklanın.
Size psikolojik olarak da bedenen de yardımı olacaktır elbet.



Bu son zamanlarda öğrendiğim bir tecrübe oldu.
Evet, internette başkalarının bloglarını incelemek, YouTube'da vlogları izlemek çok
zevkli kabul ediyorum. Ama zamanınızın çoğunu başka insanların hayatını izleyip de
hayatınızın da keşke öyle olmasını isteyerek geçirmemelisiniz. Daha önemli olanı
kendi hayatınıza odaklanmak. Hiç izlemeyin demiyorum demek istediğim, zamanınızın
büyük kısmını başkalarını izleyerek geçirmemelisiniz. Kendi hayatınıza, kendinize
öncelik verin.

Umarım yazım hoşunuza gitmiştir. Ne kadar ufak şeyler olsa da bence
bilmek ve hayatımızda uygulamak gerekli bunları.

Herkese iyi tatiller

xoxo BeggyBoo

No comments :

Post a Comment